במה אתה מזין את גופך בתקופה מאתגרת זו?

פוסט על אוכל

אנו נמצאים היום בימים לא פשוטים. המציאו לנו מחלה, קורונה, בין אם היא אמיתית ובין אם היא המצאה של המערכת, העולם נמצא בתקופת מבחן ובעיה.

בתקופה זו, הרבה בני אדם מתעוררים על חייהם, ומגלים שהם לא מי שהם חשבו שהם. וזה מעניין בפני עצמו. סוג של תדר חדש.

בתקופה כזו נדרשת תשומת לב רבה מצד האדם למזון הפיזי והרוחני שהוא צורך.

אז איזה מזון אתה מכניס לגופך?

נתחיל עם כמה הנחות למאמר

ראשית, חשוב שתבין, שאין מאמר זה בא להחליף משהו בעניין ייעוץ מקצועי. אתה קורא את התוכן הזה, משמע אתה בוחר לקחת ממנו את מה שרלוונטי לך, באחריותך.

ככה זה בעולם החדש.

בכל אופן, המאמר הבא נכתב מהראש, על בסיס הרבה מאד ידע שנצבר בחיים. לא מתבסס בהכרח על מקורות "מערכתיים" או "מחקריים" אלא בעיקר על ידע שנצבר דרך ספרות בתחומי האלטרנטיבות השונות. בעיקר הרוח והתזונה (איורוודה לדוגמא).

אז מה הוא מזון בריא?

שאלת השאלות. ואני לא בטוח שיש לי על כך תשובה כאן.

אפשר לומר שמזון בריא הוא מזון אורגני, שהגיע מהטבע, שאינו מתבסס על חומרים כימיים, שאינו מיוצר במפעלים בצורה תעשייתית, או מרוסס בכל מיני חומרי הדברה שאף אחד מעולם לא לקח עליהם אחריות.

אפשר לומר שאנחנו כמעט ולא מקבלים היום את האפשרות למזון בריא. אבל אפשר להשתדל.

אפשר למצוא מקורות יחסית אורגניים שמגדלים מזון באופן יחסית תקין, ללא שימוש בהדברות אגרסיביות.

האידיאל הוא לנסות לגדל לבד את רוב הירקות, או לפחות לגדל סדר גודל מסוים של ירקות לבד (ויש היום מספיק ידע בנושא איך לעשות את זה), ואת ההשלמות לעשות ממקורות איכותיים.

להשתדל לבשל לבד ולא לאכול בחוץ.

להשתדל להימנע משומנים רוויים, מרטבים תעשייתיים למיניהם (כמו קטשופ ומיונז לדוגמא), ובעיקר להימנע ממשקאות ממותקים (סטייל קוקה קולה).

בהקשר של מזון מן החי, על כך יש הרבה סברות. מי שבוחר לאכול בכל זאת מזון מן החי צריך להבין שיש בעולם את חוק הקרמה.

קארמה, למי שלא יודע, זה לא מונח נחמד ואופנתי כמו שנוצר כיום. אלא חוק יקום של ממש.

וכשאוכלים מזון מת, יש בזה קרמה לא טובה. של אכילת משהו מת. אם אתה מעוניין להעמיק קצת יותר בעניין הקרמה, תרגיש חופשי. כאן לא ארחיב על כך.

רק אגיד שמבחינת חוקי היקום, מדובר בבעיה די קשה. ולכן אני אישית העדפתי להפוך לצמחוני.

שלא יעבדו עליך, יש בטבע מקור להכל

אחד דברים הכי משמעותיים שלמדתי לאחרונה הוא שאין דבר כזה "שרק במוזן מן החי יש…".

לדוגמא, אחת הסברות היא שויטמין b-12 מגיע רק מן החי. וזו הטעייה.

הרי מה שקורה בפועל הוא שבאופן תעשייתי מאכילים את הבהמות והעופות בתוסף b-12, ולכן הוא נמצא באופן יחסית רווי בכבד שלהם.

ומה המקור ל-b12? בצומח בכלל.

תקראו קצת על ספירולינה, או על אשווגנדה, ותלמדו שספירולינה הוא אחד המקורות המשמעותיים ל-b12.

פירות, ירקות, שורשים, פטריות למיניהן וקטניות יכולים לספק כמעט את כל מה שהגוף צריך, והרבה מעבר לכך.

מה קורה כשמאזנים את התזונה הפיזית?

כשמתחילים לעבוד על איזון התזונה הפיזית, מתחילים בראש ובראשונה להרגע. כמו שנאמר כבר "אתה מה שאתה אוכל". רוב האנשים שעושים שינוי תזונתי משמעותי יורדים משמעותית במשקל, ובעיקר בעודפי השומן.

רבים מעידים על מערכת חיסונית יציבה יותר, רוגע, נינוחות, פחות לחץ. ויש את המקורות לכך במזון.

כדאי ללמוד בנושא ולהתעניין. לא מדובר בתורה מורכבת מדי.

היתרון המשמעותי הוא שיש מי שעושה בשבילנו את העבודה. לדוגמא, חברת pukka מייצרת תוספי מזונות על, ברמה גבוהה מאד. שומרת על התדר הנכון של הצמח, ומכינה מזה קפסולות, אבקות וחליטות שפשוט מאד לצרוך.

אולי זה נראה יקר, אבל כשתפסיק לאכל בשר תגלה שזה מאוזן ביחס לשאר ההוצאות.

מה גם שאין מחיר לבריאות שלך. תצרוך בשר וקוקה קולה כל חייך, וכנראה שתמצא את עצמך חולה בגיל המבוגר. למה לך? ואז תוציא המון על בריאות. לא חבל?

תתחיל בשינוי כבר עכשיו.

בהצלחה.

מתוקי'ס

מקום לאוכל, פנאי ודברים טובים

בלוג מתכונים, מגזין פנאי מעולה ועוד

מוזמנים להישאר מעודכנים

מתכון שבועי נבחר

עוגת קינדר שכל אחד יכול לעשות

אם אהבת, שתף כדי שגם אחרים יהנו מהתוכן הזה

אולי יעניין אותך גם