3 עצות להקניית שינה טובה אצל ילדים

3 עצות להקניית שינה טובה אצל ילדים

שינה אצל ילדים היא דבר חשוב מאוד. במהלך הלילה כשהילדים ישנים הם מתפתחים וגדלים המון. על כן אין לזלזל בשנת הלילה וחשוב להקפיד שהילד ילך לישון בשעה מותאמת לגיל שלו, ובצורה רגועה ונעימה.

כאשר מקפידים על מספר כללים, שינת הילדים הופכת רגועה, ארוכה ושקטה – וכולם מרוויחים מכך. גם הילד שמקבל את שעות השינה להן הוא זקוק, וגם ההורה שלא צריך להילחם עם הילד ולהתעורר הרבה בלילות.

הקפידו לקיים טקס שינה קבוע

טקס שינה קבוע מגיל לידה הוא חשוב מאוד. ישנן וריאציות שונות של טקסי שינה, כל זוג הורים מאמץ לו את הטקס המתאים לו עם סדר הדברים שמתאים להתנהלות המשפחה. אבל מה שחשוב הוא לקיים בכל ערב בדיוק את אותו טקס שינה.

דוגמא לטקס שינה – מקלחת, סיפור, בקבוק/הנקה, כניסה למיטה. ישנם כאלו שיעדיפו לקלח את הילד טרם ארוחת הערב, ישנם כאלו שלא מכלילים סיפור בטקס שינה וכו'. מה שחשוב, כאמור, זוהי העקביות.

ילד שחווה טקס שינה קבוע מגיל אפס, יודע למה לצפות בכל ערב לפני שהולך לישון ולכן המעבר מהערות לשינה קל לו יותר ובאופן כללי הוא גודל להיות ילד שנהנה מהחיים בגלל הביטחון הנבנה לו בשנות חייו הראשונות.

הימנעו מלהשכיב בשעות מאוחרות

ישנה סברה שאם משכיבים ילד לישון מאוחר כך גם הוא יקיץ בשעה מאוחרת יותר. דבר זה אינו נכון כלל ואפילו הפוך.

ילד שישן בשעה מאוחרת בערב יחווה הפרעות רבות בשינה ויתעורר בשעות מוקדמות. לעומתו ילד שילך לישון בשעה מוקדמת (מומלץ להשכיב עד השעה 20:00- תלוי גיל) ישן לילה רצוף בלי להתעורר ויקיץ בבוקר בשעה לא מאוד מוקדמת.

על כן הקפידו על שעות שינה מוקדמות. במידה והילד ישן בצהריים ואתם רואים כי שינה זו מפריעה ומקשה על הירדמות לשנת הלילה, זהו סימן שהילד אינו זקוק עוד לשנת צהרים ואפשר לוותר עליה.

לאחר שתוותרו על שנת הצהריים הילד יירדם מהר יותר ובקלות רבה לשנת הלילה ומצב זה יעשה טוב לכולם.

וטיפ קטן נוסף – הימנעו ממסכים לפני השינה. צפייה בטלוויזיה מספר מוגבל של שעות ביום לילדים מעל גיל 3 אין בה כל רע, רק הקפידו כי זמן הצפייה לא יהיה לפני השינה. מחקרים מצאו כי צפייה במסך לפני שינה גורמת להפרעות בשינה.

התייעצו עם יועצת שינה

אם ניסיתם הכל ואינכם מצליחים לעזור לילד שלכם לישון לילות רצופים או לחלופין ללכת לישון בשעות המומלצות תוכלו תמיד להתייעץ עם איש מקצוע – במקרה זה מדובר על יועצת שינה.

יועצת שינה תוכל להגיע לביתכם, לראות את הרגלי השינה של ילדכם, לסייע ולתת כלים יעילים. יועצת השינה זמינה לכל שאלה וגם להשכבה בזמן אמת, על מנת לסייע ולתמוך בכם, ההורים.

יועצות שינה נותנות שירות לילדים בכל הגילאים, על כן לא משנה אם אתם חווים בעיות שינה אצל תינוק קטן או ילד בגיל בית הספר – יועצת השינה תדע להתאים לכם את דרכי הפעולה עם ילדכם.

ושיהיה לכולנו לילה טוב, ארוך ונטול הפרעות מכל סוג.

מתוקי'ס

מקום לאוכל, פנאי ודברים טובים

בלוג מתכונים, מגזין פנאי מעולה ועוד

מוזמנים להישאר מעודכנים

מתכון שבועי נבחר

עוגת קינדר שכל אחד יכול לעשות

אם אהבת, שתף כדי שגם אחרים יהנו מהתוכן הזה

אולי יעניין אותך גם